Generelle vilkår

BOOKING

Alle turene og kursene våre, med unntak av private turer, kan bookes direkte på hjemmesiden vår. Hvis det fremdeles er plassert mellom turene, kan du kjøpe billettene direkte fra guiden din (betalingskredittkort eller kontanter i NOK / Euro).

Online booking:

Vær oppmerksom på at FareHarbor tar en ekstra avgift til gjestene for deres reservasjonstjenester, basert på en prosentandel av det totale beløpet / betalingen av turen (“Gjestegebyr”).

Private turer:

Forespørsler om private turer må gjøres på forhånd via e-post: [email protected] og vil bli svart så snart som mulig. Etter samtykke fra gjesten vil en lenke til betaling av turen være vedlagt i e-posten. Den bestilte turen må betales innen 48 timer, ellers blir reservasjonen kansellert.

Reservering uten betaling er ikke mulig. Derfor anbefaler vi å kjøpe billettene online på hjemmesiden vår.

KANSELLERING

Dagsturer:

Kunder vil motta full refusjon eller kreditt med minst 2 ukers varsel om avbestilling. 2-1 uker i forveien belastes du 50%, mindre enn 1 uke i forveien vil bli belastet 75% og 3 dager i forveien får ingen refusjon. Ingen forestillinger belastes hele prisen.

Kurs og flere dagers fotturer:

Kunder vil motta full refusjon eller kreditt med minimum 2 ukers varsel om avbestilling. Deretter vil ingen refusjon bli utført.

Kunder vil også motta full refusjon eller kreditt i tilfelle avlysning av operatøren på grunn av vær eller andre uforutsette omstendigheter.

En kundebestilling av et kurs vil motta varsel om mulig avbestilling senest 7 dager før oppstart. Da vil hele betalingen bli refundert.

Kontakt oss på mail eller telefon for å avbestille eller forhøre deg om avbestilling.

Ombooking er mulig etter fristen, kurs opptil 14 dager i forveien og turer opptil 3 dager i forveien.

Alle fristene våre er også gyldige i tilfelle sykdom eller ulykke, og de er identiske med avbestillingsreglene. Reiseforsikring er derfor sterkt anbefalt!

Nigardsbreen

For alle turer på Nigardsbreen er båten inkludert i prisen i driftstiden fra omtrent juni til slutten av september. Driftstidene er 10:00 – 17:45. Utenom driftstiden, og hvis båten ikke kan brukes av sikkerhetsmessige årsaker eller tekniske mangler, er det ingen krav om refusjon eller reduksjon av prisen.

Grupper på 16+ pers:

For alle Blue Ice Hikes en bindende bestilling med et eksakt antall deltagere min. 7 dager før turen starter er absolutt nødvendig. Hvis det ikke er avtalt andre betingelser med oss, vil betalingen skje på forhånd. Betalingen kan gjøres enten via en betalingslenke på forhånd eller på begynnelsen av turen til våre guider.

ALDERSGRENSE

Maksimal aldersgrense for barnas takst er 14 år på Kids Special-fotturen og den korte X-tra-Blue Ice-fotturen og 15 år på trekkingsturer i Jotunheimen. Aldersgrensene som er angitt i turprogrammet må følges.

Starttid – Møtested

Hvis kunden ikke vises på det angitte tidspunktet i programmet eller på riktig møtepunkt, har personen ingen rett til noen kompensasjon for turavgiften.

SIKKERHETSKLÆRING

Fjellklatring – også isbreer / isklatring – er en risikosport. Din sikkerhet er vår største bekymring. Jostedalen Breførarlag AS (BFL) minimerer risikoen gjennom våre godt trente og erfarne guider og instruktører. Kunder må signere en erklæringsansvarsform når kurset / turen starter. Undertegnede deltar på eget ansvar og Jostedalen Breførarlag AS eller guiden / instruktøren skal ikke holdes ansvarlig for personskader og skader som oppstår på denne guidede breen tur / stigning.

Vi refunderer ingen billetter hvis deltakerne ikke møter eller avbryter turen eller kurset. Gjester som ikke er i samsvar med de fysiske kravene, kan bli ekskludert fra turen av guidene våre eller sendt på en enklere omvisning uten noen rett til erstatning.

Eventuelt tap av distribuert utstyr er deltakerens ansvar og må kompenseres. Pris f.eks .: Isøks kr 600.-

CHANGES

As far as possible, BFL will strive to carry out the specified trips and courses in accordance with the program. If necessary, however, we reserve the right to change the program. Such changes will not affect prices.

CUSTOMER LIABILITY

It is up to the customer to decide whether he/she meets the demands that the trip/course specifies. The customer is obliged to have the required equipment specified in the course/trip description and to comply with the advice of the guide/instructor. Should this not occur, the customer can be excluded from participation without the right to demand compensation.
The customer accepts full responsibility for his/her safety on all our activities. BFL does not accept responsibility for accidents or injuries which may arise in conjunction with one of our trips/courses.

FORCE MAJEURE

In the event of situations out of BFL’s control such as fire, natural catastrophes, etc, BFL reserves the right to cancel any agreement and accepts no legal liability for claims of damage, personal loss or injury.

THE CUSTOMER IS RESPONSIBLE FOR HIS/HER OWN TRAVEL INSURANCE IN CASE OF INJURY OR ILLNESS.